Menu główne Menu narzędzia

News - Z pokładu: Morze Rossa - Wszystkie

Połyń

2015-02-11

Dzisiaj wyszliśmy z paku lodowego. Pływanie wśród coraz szerszych torów pozbawionych lodu zakończyło się nagle. Jesteśmy na otwartej przestrzeni Morza Rossa.
Przed nami nie więcej niż 150 mil do celu - Zatoki Wielorybów. Do południa nagraliśmy pozdrowienia dla uczestników targów "Wiatr i woda". W tle przepiękna góra lodowa, jeden z mijanych w ostatnich dniach olbrzymów.

Po południu postawiliśmy genuę i z prędkością 6-7 węzłów pewnie idziemy do celu. Wiatry sprzyjają, humory przestały być dobre, są wyśmienite! Przy równej wodzie wrócił DKF! Druga część sagi zaliczona. Pozostaje ostatna z części - Zemsta Sithów. To na jutrzeszy deser.
Spotkaliśmy na krach kilka pingwinów cesarskich i adeli. Na niebie coraz więcej petreli śnieżnych i skuł. Foki też zaczynają być coraz częstszymi gośćmi na krze. Wyraźnie czuć zbliżający się po miesiącu żeglugi ląd.

Obecnie znajdujemy się poza 76". Warunki w dniu dzisiejszym żeglugowo dobre, choć wieczorem zaczął padać śnieg. Nie jest on dla nas przeszkodą , a jedynie niedogodnością dla sternika. Na takie przypadki wymyślono gogle lub dobre okulary! Wachty przebiegają spokojnie, swoim starym rytmem. Postawiliśmy nawet dużą genue 1 na raksach (tak koło 120 metrow kwadratowych żagla) Pogoda zwalnia nas przed wystawianiem podwacht czy też oka na maszcie.

Przemy na przód!

Z pędzącej Selmy pozdrawia załoga:
Jacek, Artur, Damian, Leon, Luby, Wifi, Tomek, Kris, Duszan, Krzysiek i Piotrek.

Uściski dla Nadzi od taty. Przywiozę dużo zdjęć pingwinów!

Krzysiu Konieczny - niestety tu nikt z nas nie zrobi takich zdjęć przyrody jak Ty. Sciskamy Cię serdecznie.